ASTRONÓMICA

DE SABADELL

Acceso Socios

Login

Nº de Socio
Contraseña *
Recordarme

¡Atención! Este sitio usa cookies y tecnologías similares.

Si no cambia la configuración de su navegador, usted acepta su uso. Saber más

Acepto

Una cookie es un pequeño fragmento de texto que los sitios web que visitas envían al navegador y que permite que el sitio web recuerde información sobre tu visita, como tu idioma preferido y otras opciones, lo que puede facilitar tu próxima visita y hacer que el sitio te resulte más útil. Las cookies desempeñan un papel muy importante, ya que sin ellas el uso de la Web sería una experiencia mucho más frustrante.

 

Para hacer que no vuelva a aparecer este mensaje, puede aceptar el uso de las cookies o bien debe configurar su navegador para que no acepte de forma predeterminada. A continuación les mostramos como hacerlo con los principales navegadores:

 internet explorer 10 logopng Google Chrome logo   Firefox-logo

Gracias por su atención.

Bienvenido, Invitado
Nombre de Usuario: Contraseña: Recordarme

TEMA: Comparativa dues M42

Comparativa dues M42 5 años 3 semanas antes #210

  • 4168
  • Avatar de 4168
  • DESCONECTADO
  • Angel
  • Karma: 0
Anit varem tenir una nova trobada al Coll d'Estenalles després de tres o quatre anul.lacions per culpa de la meteorologia. En principi pintava be, però, tot i les excel.lents previssions del Meteoblue i alguna altra web del temps, el cel es va anar tapant fins a fer impossible qualsevol observació.

Només vaig poder fer la M42 i les Pleiades, però aquestes ja amb unes condicions totalment adverses.

Darrere de quelcom negatiu sempre hi ha una part positiva, i en aquest cas es la comparació de dues imatges de la M42, la primera que ja he publicat en unaltra post feta en un cel urbà bastant polucionat, i la segona feta ahir nit al Coll, amb un cel en aquells moments bastant decent. Veieu:


]

]

Els parametres de la càmera eren pràcticament iguals en ambdues fotografíes. Qué en penseu?

Slts.
Celestron Nexstar 6" SE GoTo
Bresser Messier 102AR 4" F: 4,5
Diagonal TS 1,25" Hyperion Zoom Mark III 8-24mm., ES 24mm, Hyperion Asferic 31mm., Baader Orto 7 mm., Baader Hyperion 5mm., ExtraFlat 16mm., Celestron E-Lux 25mm., Seben reticuled 14mm. Revolution Imager2
El administrador ha desactivado la escritura pública.

Comparativa dues M42 5 años 1 día antes #212

  • 4331
  • Avatar de 4331
  • DESCONECTADO
  • Karma: 0
Hola Angel
He anat llegint els teus posts, he vist el teu progués i m'està picant el cuquet amb això de les fotografies.
Una pregunta, ¿processes les fotos? És lo que més mandra em fa per intentar-ho.
Moltes gracies pels teus posts.
El administrador ha desactivado la escritura pública.

Comparativa dues M42 5 años 10 horas antes #213

  • 4168
  • Avatar de 4168
  • DESCONECTADO
  • Angel
  • Karma: 0
Gràcies per anar seguint els meus posts.

Be, la meva manera de fer es una mica atípica i molt diferent de la que dona millors resultats, es a dir, amb una muntura equatorial, un seguiment com cal, una càmera connectada a un portàtil i fent servir un bon programa de tractament de la imatge.

Dit això, també es cert que el sistema RI2 encara te moltes possibilitats i he vist resultats sorprenents donada la limitació del sistema. Respecte al que em preguntes, el meu procediment es fer un vídeo de uns 30-40s., el programa PIPP fa un procés de les imatges del vídeo depurant segons uns paràmetres concrets, i amb un altra programa (RegiStax6) es treu una imatge final resultat de un 'stacking' (no se si la paraula correcta es apilament), de les imatges ja depurades pel altre programa. Aquesta imatge la obro amb un programa de fotografia inclòs en Windows 10 que permet editar les imatges i fer dos o tres retocs molt simples.

Demà passat torna a haver-hi un altra sessió de observació al Coll, i si les condicions son favorables continuarem amb la experimentació i aprenentatge.

Salutacions.
Celestron Nexstar 6" SE GoTo
Bresser Messier 102AR 4" F: 4,5
Diagonal TS 1,25" Hyperion Zoom Mark III 8-24mm., ES 24mm, Hyperion Asferic 31mm., Baader Orto 7 mm., Baader Hyperion 5mm., ExtraFlat 16mm., Celestron E-Lux 25mm., Seben reticuled 14mm. Revolution Imager2
El administrador ha desactivado la escritura pública.
Tiempo de carga de la página: 0.077 segundos