Després d'una primera llum en visual del meu nou Bresser 102 F4,5 achromatic una mica decebedora, i diverses proves diürnes amb la càmera Revolution Imager2 amb diferents configuracions (càmera directa al telescopi, a la diagonal, amb i sense reductor de focal, amb i sense anells d'extensió), un cop trobada la millor combinació, només quedava esperar una nit adequada per passar a la pràctica. I ahir a la nit va arribar l'ocasió: tot i que segùn el Meteoblue el seeing no era el millor possible, la veritat és que al meu parer les condicions eren bastant bones, i l'objectiu va ser M42. Aquest ha estat el resultat:
Vaig fer un vídeo de 2 minuts 30 segons, tractat amb el programa PIPP i el Registax6, amb dos anells de extensió i càmera directe al teles, amb el reductor focal de 0,5 que ve amb el RI2 i filtre IR/UV TS. Si algú esta interessat en el detall de la configuració de la càmera, li puc donar sense problemes.
Bastant mes visible la aberració cromàtica que en visual, tal i com era d'esperar d'aquest refractor, i també queda evident que el muntatge AZ no es el mes adequat per obtenir bons resultats. Seguidament, vaig anar cap a les Plèiades, però la bateria de LiPo va caure de cop i em vaig quedar sense energía. Un problema que haig de solucionar.
Ara a esperar al proper dissabte, a veure si aquest anticicló s'estira una mica i es pot fer la observació programada al Coll d'estenalles, i continuarem amb l'aprenentatge. Slts.