L'ASTRONÒMICA

DE SABADELL

Accés Socis

Introdueix el teu usuari

Num. de Soci
Contrasenya *
Recordar

Atenció! Aquest lloc fa servir "cookies" i tecnologies similars.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vostè accepta el seu ús. Saber més

Acceptar

Una cookie és un petit fragment de text que els llocs web que visites envien al navegador i que permet que el lloc web recordi informació sobre la teva visita, com la teva llengua preferida i altres opcions, el que pot facilitar la teva propera visita i fer que el lloc et resulti més útil. Les cookies tenen un paper molt important, ja que sense elles l'ús de la web seria una experiència molt més frustrant.

 

Per fer que no torni a apareixer aquest missatge, pot accetar l'us de les cookies o bé ha de configurar el seu navegador per que no les accepti de manera predeterminada. nada. A continuació els mostrem com fer-ho en els principals navegadors:

 internet explorer 10 logopng Google Chrome logo   Firefox-logo

Gracies per la seva atenció.

Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA: Supernova 2022pgf a NGC5894 i presentació

Supernova 2022pgf a NGC5894 i presentació fa 1 any 6 mesos #354

  • 4591
  • Avatar de 4591
  • Desconnectat
  • Karma: 0
Hola a tots i a totes!

Sóc l'Antoni Celià i Miró. M'he inforporat recentment com a soci. Disculpau si faig servir aquest assumpte per a presentar-me (no he trobat un altre apartat) i per a compartir una captura de la Supernova 2022pgf.

Visc a Mallorca, a l'interior de l'illa, on disposo d'un cel bastant decent. També disposo d'un equipament propi de nivell mig que sempre faig servir menys del que m'agradaria :lol:
Desenvolupador de programari a temps complert vaig obtenir el codi K13 del MPC pel meu observatori a partir de medicions astromètriques de varis asteroids a l'abast de l'equipament. A part de l'astronomia també m'agrada l'electrònica.

Amb l'amic i també soci Antelm Ginard (pels que el coneixeu) compartim moments dastronomia. Amb interessos comuns sobre Exoplanetes , Supernoves i d'altres on poguem fer una mica de ciència.

Encantat de formar part de l'associació on esper poder continuant aprenent i conèixer nous companys d'afició i passió!!

Enllaç a imatge sn2022pgf a flickr
Enllaç a secció de la sn a LatestSupernovae
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Supernova 2022pgf a NGC5894 i presentació fa 1 any 6 mesos #355

  • 1174
  • Avatar de 1174
  • Desconnectat
  • Ricard Casas
  • Karma: 3
Hola Antoni,

Benvingut. A veure si podem obtenir corbes de llum de supernoves. Ja en parlarem!
Ricard Casas
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Supernova 2022pgf a NGC5894 i presentació fa 1 any 6 mesos #356

  • 4591
  • Avatar de 4591
  • Desconnectat
  • Karma: 0
Gràcies, Ricard!

Perfecte. M'agradarà integrar-me en algún grup de treball, bé de supernoves i variables com també d'exoplanetes.
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Supernova 2022pgf a NGC5894 i presentació fa 1 any 6 mesos #357

  • 1174
  • Avatar de 1174
  • Desconnectat
  • Ricard Casas
  • Karma: 3
T'has donat d'alta en el grup d'exoplanetes de l'Agrupació a google? Si no, ja buscaré com enviar-te invitació.
Per cert, de quin equip disposes?
Ricard Casas
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Supernova 2022pgf a NGC5894 i presentació fa 1 any 6 mesos #358

  • 4591
  • Avatar de 4591
  • Desconnectat
  • Karma: 0
No estic donat d'alta a cap grup de moment. Però tal volta convengui perque els forums no semblen massa utilitzats pels socis...

L'equip principal és un SC Meade LX200 de 0,3m que ara mateix no el tenc operatiu, encara, per motius de tresllat de domicili. He de muntar l'ubicació definitiva. Ell lloc el tenc, falta el temps.
El més petit és un Newtonià de 0,15m f5 sobre montura eq3-2 gotoritzada amb el projecte picgoto d'Àngel Caparrós. Vaig dur a terme tant la part mecànica (adaptació de motors i politges) com l'electrònica. Sense sobrecarregar va fina, fina.

En quant a càmeres disposo d'una CCD Meade DSI Pro a color que ja té uns anys i alguns bad pixels però encara va fent (la supernova la vaig obtenir amb ella). Dues reflex Canon, una 350D i una 77D sense modificacions i amb vàries òptiques.

Per a poder fer feines fotomètriques haig de limitar-me al canal G i transformades a V i a futur mirar d'adquirir una càmera monòcroma i algun filtre fotomètric de sistema standard, suposo que el R el primer.

Poc a poc anirem fent camí

Gràcies, Ricard!
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Supernova 2022pgf a NGC5894 i presentació fa 1 any 6 mesos #359

  • 1174
  • Avatar de 1174
  • Desconnectat
  • Ricard Casas
  • Karma: 3
Hola Antoni,

Li he demanat a l'Albert Morral que t'envïi una invitació per unir-te al grup d'exoplanetes.

Salut!
Ricard Casas
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.
Temps de càrrega de la pàgina: 0.155 segons