L'ASTRONÒMICA

DE SABADELL

Accés Socis

Introdueix el teu usuari

Num. de Soci
Contrasenya *
Recordar

Atenció! Aquest lloc fa servir "cookies" i tecnologies similars.

Si no canvia la configuració del seu navegador, vostè accepta el seu ús. Saber més

Acceptar

Una cookie és un petit fragment de text que els llocs web que visites envien al navegador i que permet que el lloc web recordi informació sobre la teva visita, com la teva llengua preferida i altres opcions, el que pot facilitar la teva propera visita i fer que el lloc et resulti més útil. Les cookies tenen un paper molt important, ja que sense elles l'ús de la web seria una experiència molt més frustrant.

 

Per fer que no torni a apareixer aquest missatge, pot accetar l'us de les cookies o bé ha de configurar el seu navegador per que no les accepti de manera predeterminada. nada. A continuació els mostrem com fer-ho en els principals navegadors:

 internet explorer 10 logopng Google Chrome logo   Firefox-logo

Gracies per la seva atenció.

Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA: Comparativa dues M42

Comparativa dues M42 fa 5 anys 3 setmanes #210

  • 4168
  • Avatar de 4168
  • Desconnectat
  • Angel
  • Karma: 0
Anit varem tenir una nova trobada al Coll d'Estenalles després de tres o quatre anul.lacions per culpa de la meteorologia. En principi pintava be, però, tot i les excel.lents previssions del Meteoblue i alguna altra web del temps, el cel es va anar tapant fins a fer impossible qualsevol observació.

Només vaig poder fer la M42 i les Pleiades, però aquestes ja amb unes condicions totalment adverses.

Darrere de quelcom negatiu sempre hi ha una part positiva, i en aquest cas es la comparació de dues imatges de la M42, la primera que ja he publicat en unaltra post feta en un cel urbà bastant polucionat, i la segona feta ahir nit al Coll, amb un cel en aquells moments bastant decent. Veieu:


]

]

Els parametres de la càmera eren pràcticament iguals en ambdues fotografíes. Qué en penseu?

Slts.
Celestron Nexstar 6" SE GoTo
Bresser Messier 102AR 4" F: 4,5
Diagonal TS 1,25" Hyperion Zoom Mark III 8-24mm., ES 24mm, Hyperion Asferic 31mm., Baader Orto 7 mm., Baader Hyperion 5mm., ExtraFlat 16mm., Celestron E-Lux 25mm., Seben reticuled 14mm. Revolution Imager2
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Comparativa dues M42 fa 5 anys 1 dia #212

  • 4331
  • Avatar de 4331
  • Desconnectat
  • Karma: 0
Hola Angel
He anat llegint els teus posts, he vist el teu progués i m'està picant el cuquet amb això de les fotografies.
Una pregunta, ¿processes les fotos? És lo que més mandra em fa per intentar-ho.
Moltes gracies pels teus posts.
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.

Comparativa dues M42 fa 5 anys 10 hores #213

  • 4168
  • Avatar de 4168
  • Desconnectat
  • Angel
  • Karma: 0
Gràcies per anar seguint els meus posts.

Be, la meva manera de fer es una mica atípica i molt diferent de la que dona millors resultats, es a dir, amb una muntura equatorial, un seguiment com cal, una càmera connectada a un portàtil i fent servir un bon programa de tractament de la imatge.

Dit això, també es cert que el sistema RI2 encara te moltes possibilitats i he vist resultats sorprenents donada la limitació del sistema. Respecte al que em preguntes, el meu procediment es fer un vídeo de uns 30-40s., el programa PIPP fa un procés de les imatges del vídeo depurant segons uns paràmetres concrets, i amb un altra programa (RegiStax6) es treu una imatge final resultat de un 'stacking' (no se si la paraula correcta es apilament), de les imatges ja depurades pel altre programa. Aquesta imatge la obro amb un programa de fotografia inclòs en Windows 10 que permet editar les imatges i fer dos o tres retocs molt simples.

Demà passat torna a haver-hi un altra sessió de observació al Coll, i si les condicions son favorables continuarem amb la experimentació i aprenentatge.

Salutacions.
Celestron Nexstar 6" SE GoTo
Bresser Messier 102AR 4" F: 4,5
Diagonal TS 1,25" Hyperion Zoom Mark III 8-24mm., ES 24mm, Hyperion Asferic 31mm., Baader Orto 7 mm., Baader Hyperion 5mm., ExtraFlat 16mm., Celestron E-Lux 25mm., Seben reticuled 14mm. Revolution Imager2
L'administrador ha deshabilitat l'escritura als usuaris no registrats.
Temps de càrrega de la pàgina: 0.076 segons